Vraag en Antwoord

TF_Logo-500x150banner

Vraag en Antwoord

Hieronder volgt een lijst met de meest gestelde vragen staat uw vraag er niet bij kijk dan ook in de support database of neem contact op met de helpdesk. Helpdesk@tryfirst.nl

Web Browser

Vraag: Bij support aanvragen willen jullie mijn IE /webrowser versie nummer weten waar vind ik die?
Antw: Als je de browser opent vind je rechts bovenaan een blauw rondje met een vraag teken als je die opent dan krijg je een lijst waar je de keus internet eigenschappen/property aan moet klikken in het scherm wat dan opent staat het versie nummer.
 

Vraag: Welke internet browsers zijn geschikt om jullie producten zichtbaar en werkbaar te maken?
Antwoord: InternetExplorer (IE) versie 8 en hoger, FireFox versie 10 en hoger, Chrome versie 10 en hoger, Safari versie 4 en hoger, IOS safari versie 4 en hoger, Opera versie 10 en hoger.

Soft & hardware

Vraag: Welke hardware heb ik nodig om jullie producten te kunnen draaien?
Antwoord: Elke hardware waar een internet browser opdraait of kan draaien is geschikt.

Vraag: Moet ik lokaal nog software installeren?
Antwoord: Nee, onze producten zijn web gebaseerd, toegang tot de software wordt verkregen via een internet browser en een persoonsgebonden inlog.  

Vraag: Als er een update in de software is moet ik daar lokaal dan nog wat voor doen?
Antwoord: Nee, updates, bugfixen en andere veranderingen worden op server/database niveau aangepast en bij het (opnieuw) inloggen worden de veranderingen automatisch opgepikt.

Vraag: Moet ik voor support en/of onderhoud achter de computer standby blijven.
Antwoord: Nee, support en onderhoud gebeurt altijd op afstand, bij ingewikkelde zaken kunnen wij ervoor kiezen om op afstand in te loggen op uw desktop (remote desktop support) of ervoor kiezen om na afspraak op locatie te komen.
 

IE Cache

Vraag: Wat is IE Cache?
Antwoord: IE onthoud standaard een aantal zaken en slaat deze op als browser geschiedenis. Dit kunnen bezochte pagina's zijn delen van pagina’s maar ook bv ingevulde velden of wachtwoorden. Door deze zaken op te slaan opent de pagina een volgende keer sneller omdat de pagina minder hoeft te laden.

Vraag: Waarom vragen jullie soms om de IE Cache te verwijderen?
Antwoord: Als er in ons software product wijzigingen zijn aangebracht worden deze soms niet gezien door IE en word een oude pagina geladen. Updates kunnen dan zichtbaar gemaakt worden door de IE Cache te verwijderen. De doorgevoerde wijzigingen zijn doorgaans nu wel zichtbaar.

Vraag: Hoe kan ik de IE Cache op mijn computer verwijderen?
Antwoord: Als je de browser opent vind je rechts bovenaan het menu tools/gereedschap als je die opent dan krijg je een lijst waar je de keus internet opties aan moet klikken in het scherm wat dan opent kies je voor delete/weggooien browser geschiedenis.


Remote desktop support

Vraag: Waarom willen jullie op afstand meekijken in mijn scherm?
Antwoord: Soms is een support aanvraag niet bij ons lokaal te reproduceren en is er meer informatie nodig, het kan zijn dat instellingen op het lokale systeem een aantal werkingen van de software tegenhoud of verstoord, op afstand kunnen we meestal direct zien wat u als gebruiker doet en zo de “fouten” eerder herkennen. Deze handeling noemen wij remote desktop support.

Vraag: Welke software gebruiken jullie voor deze remote desktop support?
Antwoord: Afhankelijk van het probleem kunnen we kiezen voor Skype waarbij het scherm gedeeld kan worden, of TeamViewer. Deze mogelijkheid wordt alleen gebruikt voor toegang op afstand en support via het internet. En de sessies worden afgesloten zodra de support aanvraag is afgehandeld.

Vraag: Hoe zit het met mijn privacy als jullie op afstand in mijn computer mee kunnen kijken?
Antwoord: De sessies worden samen met u opgestart, u ziet in uw scherm duidelijk dat wij mee kunnen kijken en na de sessie sluit u de tool af die het mee kijken mogelijk maakt. Wij nemen geen gegevens over zonder toestemming en beperken ons tot de gegevens die betrekking hebben op het oplossen van het probleem. 
 

Therminologie

Wat is webdesign - Klik hier voor uitleg
Wat is webhosting - Klik hier voor uitleg
Wat is een zoekmachine - Klik hier voor uitleg
Wat is een Content Management Systeem of CMS - Klik hier voor uitleg
Wat is een domeinnaam - Klik hier voor uitleg
Wat is een Custom Relation Management systeem of CRM - Klik hier voor uitleg
Wat betekend de afkorting SEO - SEO is de Engelse afkorting voor :
Search engine optimization. In het Nederlands staat deze afkorting voor zoekmachineoptimalisatie
Wat doet SEO - Klik hier voor uitleg

Recent opgeleverd

Error in Data:

In ontwikkeling

Error in Data: